Manome, jog apribojimas – tai naujo kūrybiškumo šansas. Nors dėl karantino repeticijas, gastroles ir spektaklių rodymą turėjome laikinai sustabdyti, nusprendėme, kad reikia rasti būdų, kaip padėti visuomenei ir sau nesijausti vieniems, palaikyti ryšį ir įkvėpti jėgų išgyventi sudėtingus laikus, todėl paskelbėme jogos, šokio užsiėmimų senjorams, spektaklių transliacijų ir susitikimų su kūrėjais programą internetu. Nuo kovo 16 dienos nemokamai transliavome vaizdo turinį „Facebook“, „Youtube“, „Vimeo“ ir per pirmą savaitę sulaukėme net 17 tūkst. peržiūrų.
„Norime padėti lengviau laikytis karantino namuose, paskatinti palaikyti ryšį, paremti vieniems kitus ir turiningai leisti laiką. Suprantame, kaip sunku nusėdėti namuose, tad per pirmąją pandemijos bangą vaikams ir suaugusiems atvėrėme savo spektaklių įrašų biblioteką, ją papildėme susitikimais su kūrėjais, kurie pristatė spektaklį ir padėjo įsijausti. Taip pat rengėme kūrybines užduotis mažiesiems, jogą ir, žinoma, nepamirštame senjorų, kuriems kiekvieną penktadienį transliuojame judesio užsiėmimus, parengėme įrašus praktikuotis namuose“, – idėją pristatė teatro meno vadovė Agnija Šeiko.
Kad išlaikytume ryšį su savo žiūrovais:
1) per pirmąjį karantiną pavasarį, kiekvieną trečiadienį, teatro „Facebook“ kanalu transliavome šokių spektaklių vaikams / šeimoms įrašus. Spektaklius jų kūrėjai prieš seansą tiesiogiai pristatydavo internetu. Surengėme kūrybinį konkursą vaikams „Karantino karalystė“, kur pakvietėme vaikus sukurti karantino karališką aprangą iš to, kas yra spintoje. Vaikai siuntė nuotraukas ar vaizdo įrašus, o originaliausi buvo apdovanoti;
2) per abi pandemijos bangas, kiekvieną penktadienį, rodome kūrybinių judesio užsiėmimų senjorams transliacijas teatro „Facebook“ kanalu. Užsiėmimus veda šokėjai Dovilė Binkauskaitė ir Niels Claes, o įsijungti ir dalyvauti gali visi norintys. Taip pat ruošiame pamokų įrašus senjorams, kuriuos nuo gruodžio 28 d. galima rasti Šeiko šokio teatro Facebook ir Vimeo paskyrose;
3) Minėdami Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo 30-metį balandžio ir gegužės mėnesiais vedėme edukacinius užsiėmimus regionų mokykloms. Vyresniųjų klasių mokiniai turėjo galimybę internete žiūrėti šokio spektaklio „Aš esu Kovo 11“ repeticijų ir ištraukų vaizdo įrašą ir pasikalbėti su kūrybine komanda apie tai, kaip jie supranta laisvę, interpretuoja spektaklio žinutę;
4) gegužės pabaigoje surengėme šokių spektaklių ištraukų rodymą žiūrovams jų gyvenamųjų namų kiemuose, o žiūrovai stebėjo pasirodymus pro langus arba saugiu atstumu lauke.
„Žinoma, karantinas yra sudėtingas etapas visiems. Niekas nesitikėjo pandemijos ir kad reikės taip kardinaliai keisti savo gyvenimo ir darbo įpročius. Iš pradžių buvo sunku susitaikyti su realybe, kad reikia likti namuose, negalime repetuoti, judėti ir kurti kartu, pasirodyti prieš publiką. Kaip šokėjai teko surasti būdų judėti, palaikyti formą ir kurti namų aplinkoje. O sudėtingiausia buvo dėl to, kad mes esame įpratę dirbti grupėse, mokomės vieni iš kitų judėdami kartu. Todėl teko adaptuotis prie naujų aplinkybių, išmokti dirbti kitaip ir, žinoma, dar labiau įvertinti žmogišką ir kūnišką kontaktą su kitais. Džiaugiuosi, kad mūsų teatras pandemijos metu surado būdų ryšiui palaikyti, žinoma, virtualiam ir saugiam, su mūsų teatro žiūrovais“, – šokėjų karantino kasdienybe dalinosi Oksana Griaznova.
Norėdamas išlaikyti savo šokėjus aktyvius Šeiko šokio teatras:
1) pavasarį visi 8 teatro šokėjai tapo šokio filmų kūrėjais. Apriboti keturių savo namų sienų ir pasitelkę prieinamą techniką – telefonų kameras, jie sukūrė 8 trumpus šokio filmus, kuriuos galima rasti Šeiko šokio teatro „Facebook“ ir „Instagram“ paskyrose: https://rb.gy/imlxei;
2) visą vasarą ant Nidos Parnidžio kopos rodėme šokio spektaklį-ekskursiją „Užpustyti“. Nors neplanuotai, jo formatas tapo idealus būdas patirti teatrą pandemijos akivaizdoje. Spektaklis vyksta lauke, kur nesunku laikytis saugaus atstumo, stebėti jį gali iki 35 žmonių, kurie per ausines girdi pasakojimus, muzikines kompozicijas, o kopų peizaže šokėjai gyvai atlieka choreografines kompozicijas;
3) karantino metu su kūrybine komanda iš Lenkijos internete („Zoom“ platformoje) kūrėme šokio spektaklį „i“ apie transhumanizmą. Rengėme kassavaitinius susitikimus, o choreografas ir dramaturgas paruošė šokėjams užduotis, kurias jie turėjo savarankiškai atlikti namuose, nufilmuoti ir siųsti bendrai diskusijai. Birželio pabaigoje įvyko gyvas susitikimas, o rugpjūčio mėnesį buvo tęsiamos repeticijos, kurios baigėsi spektaklio premjera rugsėjo 15 d. Klaipėdoje;
4) kadangi repetuoti antrojo karantino metu vis dar negalime, teatre gimsta net dvi premjeros: Ingos Kuznecovos šokio detektyvas ir Manto Černecko spektaklis paaugliams apie nepastebimus herojus „Nematomi“. Juos pristatysime publikai, kai tik vėl taps saugu susitikti teatre.
Comentarios